Net terug van ons prachtige weekend in Drenthe, zijn we al weer aan het azen op een nieuw weekend in het najaar. Het gebied dat we op het oog hebben, De Peel, ligt op de grens van de provincies Noord-Brabant en Limburg.
Ga je mee?
Read more

Net terug van ons prachtige weekend in Drenthe, zijn we al weer aan het azen op een nieuw weekend in het najaar. Het gebied dat we op het oog hebben, De Peel, ligt op de grens van de provincies Noord-Brabant en Limburg.
Ga je mee?
Read more
Voor onze ochtendhike van juni gaan we naar Nieuwveen.
Een leuke wandeling die ons langs de Langeraarsche Plassen voert.
Ga je mee?
Read more
Vanochtend voor een rondje Woubrugge afgereisd naar de parkeerplaats van de plaatselijke voetbalvereniging en mijn auto geparkeerd op een beschut plekje. Om iets voor half tien was het groepje compleet en na een hartelijke begroeting zetten we ons in beweging en beginnen we aan een mooie rondwandeling langs vaart en wegen …
Read more
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik een beetje opzie tegen het weekend; waarom? Ik had en heb geen idee. Het is alsof ik niet van huis wil. Niet weg van mijn bekende, vertrouwde plekje; daar waar ik me veilig voel.
En laat dit nu juist dit weekend een belangrijk thema worden van ons verblijf.
Read more
We verzamelen om 9.30 uur op het parkeerterrein aan de Botsholsedwarsweg in Waverveen. Er zijn 4 deelnemers dit keer. Het is slechter weer dan de buienradar deed voorspellen maar het mag de pret niet drukken. We starten met een bakkie uit de kofferbak.
Geen wandeling zonder koffie!
Read more
Beste wandelvrienden en lezers (in binnen -en buitenland) van onze website, namens Hiker Online wensen Jaco en ik jullie allen voor 2026 alle goeds en geestelijke zegen toe.
Voor velen van jullie zal het wandelen en het buitenleven vermoedelijk ook dit nieuwe jaar weer een (groot) deel van jullie tijd in beslag (gaan) nemen.
Read more
Op de laatste zaterdag van de vorige maand mochten we een stukje van de Oude Waterlinie Route in -en nabij Bodegraven lopen. We hadden afgesproken bij Pannenkoekerie ’t Veldhuis en na onze wandelschoenen aangesnoerd te hebben begonnen we, 3 man sterk, aan de wandeling.
Read more
We sloten 2025 af met een ochtendhike door het oudste stadje van het Groene Hart: Woerden.
Ook liepen we een stuk door de polder richting Kamerik en over de dijk langs De Grecht, een historische, gegraven waterloop uit de 14e eeuw.
Read more
Vrijdag 31 oktober – vertrek en eerste wandeling
Deze keer mag ik een keer meerijden, met dank aan Peter. Als hij mij had opgehaald, had hij natuurlijk wel gescoord, maar goed — de opstapplaats is Vianen. Dat betekent wel extra vroeg opstaan; je wilt daar natuurlijk niet als laatste aankomen.
Read more
In verband met mijn pelgrimage naar Jeruzalem mocht ik vorige maand met mijn vrouw naar Israel om daar de ‘Jerusalem Trail’ te lopen. De Jerusalem Trail (Hebreeuws: שביל ירושלים, Shvil Yerushalaim) is een wandel- en fietspad dat de Israel National Trail tot in Jeruzalem verlengt.
Read more